نبرد برای نايب قهرمانی، سهميه آسيايی و بقا

کد خبر : 11    زمان ارسال : چهارشنبه 1392/02/18 08:32

زنگ آخر ليگ برتر فوتبال

نبرد برای نايب قهرمانی، سهميه آسيايی و بقا


9 ديدار از هفته سی و چهارم ليگ برتر روز جمعه برگزار می شود و در اين روز استقلال جشن قهرمانی خود را با حضور هواداران مي‌گيرد اما چند تيم براي کسب نايب قهرمانی و سهميه آسيايی و همچنين بقا به ميدان می روند.


آخرين هفته ليگ برتر فوتبال روز جمعه با انجام 9 مسابقه در حالي برگزار مي‌شود که استقلال قهرمان شده و منتظر دريافت جام قهرماني است. با اين حال جدال براي کسب سهميه آسيايي بين تيم‌هاي چهارم و پنجم جدول و همچنين عنوان نايب قهرماني بين سپاهان و تراکتورسازي ادامه دارد. ضمن اينکه ذوب آهن و آلومينيوم براي بقا در ليگ برتر رقابتي حساس و نفس‌گيري دارند. به گزارش فارس، نگاهي به بازي‌هاي هفته سي و چهارم ليگ مي‌اندازيم؛ ليگي که قرار است از فصل آينده 16 تيمي باشد و ديگر هفته سي و چهارم نخواهد داشت.

فجر سپاسي - راه‌آهن؛ ديداري تشريفاتي

فجر سپاسي هفته گذشته خيال خود را بابت ماندن در ليگ برتر راحت کرد و اين مسابقه براي‌ اين تيم هم مثل راه‌آهن کاملا تشريفاتي است. راه‌آهن اگر در اين بازي پيروز شود حداکثر از پله نهمي به رده هشتم مي‌رسد و فجر سپاسي يازدهم اگر پيروز شود مي‌تواند به رده دهم برسد.

صباي قم - مس کرمان؛ مسي‌ها جاي پرسپوليس را مي‌گيرند؟

اين بازي هم تقريبا تشريفاتي است مگر آنکه بازيکنان مس براي گرفتن رده ششم پرسپوليس در جدول ليگ انگيزه فراواني داشته باشند. مس اگر در اين بازي پيروز شود شانس ششمي دارد و صباي قم اما در صورت گرفتن آخرين سه امتياز در ليگ برتر رده هشتمي خود را تثبيت مي‌کند.

نفت آبادان - پيکان؛ جدال سقوط کرده‌ها

شايد بي‌مزه‌ترين بازي ليگ در آبادان برگزار شود جايي که دو تيم سقوط کرده پيکان و نفت آبادان بايد برابر يکديگر به ميدان بروند. نفت آبادان هفته گذشته با شش گل از ذوب‌آهن شکست خورد و پيکان هم در خانه بازي را به فجر باخت تا هم خيال خودش بابت سقوط راحت شود و فجر را هم در ليگ برتر ماندني کند. بعيد است در اين بازي اتفاق قابل توجهي در ميدان رخ بدهد. نتيجه بازي هم در سرنوشت هيچ تيم ديگري در جدول تاثير ندارد.

گهر دورود - سايپا؛ بدرود دورود با فرهنگ

گهر آخرين تيم جدول ليگ بعيد است بتواند در آخرين بازي‌ خانگي‌اش به پيروزي برسد به خصوص اينکه هفته گذشته با 5 گل از کرمان بدرقه شد. سايپا هم اگر بخواهد با رتبه تک رقمي ليگ را به پايان برساند اين بهترين فرصت است تا با يک پيروزي از رده دهمي يک پله صعود کند. مهم‌ترين اتفاق اين بازي حضور تماشاگران شاد و با فرهنگ دورودي هستند که در اين فصل واقعا فصل جديدي از ميزباني را در ليگ برتر رقم زدند. تماشاگران با فرهنگي که حتي تيم و بازيکنان حريف را هم تشويق مي‌کردند ولي بايد با آنها خداحافظي کرد و گفت بدرود دورود!

نفت تهران - فولاد خوزستان؛ جدالي براي رسيدن به آسيا

حساس‌ترين بازي هفته سي و سوم ليگ برتر در بالاي جدول بين اين دو تيم برگزار مي‌شود. تيمي که در اين بازي پيروز شود مي‌تواند فصل آينده در ليگ قهرمانان آسيا و البته مرحله پلي‌آف حضور داشته باشد. فولاد هفته گذشته بازي را به استقلال باخت تا آبي‌پوشان تهراني در اهواز قهرمان شوند و کار قرمزپوشان اهوازي براي آسيايي شدن به بازي آخر و ديدار با نفت تهران برسد. اختلاف دو تيم اکنون يک امتياز است و فولاد با 55 امتيازي در رده چهارم است و اگر بازي را به نفت واگذار کند جاي خود را به اين تيم مي‌دهد. فرکي فصل گذشته سرمربي نفت بوده و اين تيم را خوب مي‌شناسد و حريف او هم منصور ابراهيم‌زاده است که مربي تاکتيکي است. با توجه به بي‌حاشيه بودن دو تيم انتظار ديدن يک فوتبال ناب و زيبا از هر دو تيم مي‌رود. بايد ديد در پايان مسابقه کدام تيم آسيايي مي‌شود، نفت تهران يا فولاد خوزستان؟ البته فولاد با يک مساوي هم آسيايي مي‌شود.

ملوان - ذوب‌آهن؛ 3 امتياز براي بقا

ملوان اين روزها کلکسيوني از حاشيه‌هاست. مديرعامل و سرمربي عليه يکديگر مصاحبه مي‌کنند و بازيکنان هم از پرداخت نشدن مطالبات‌شان شاکي هستند با اين وجود آنها در پايان ليگ برتر در خانه بايد از تيم ذوب‌آهن پر انگيزه ميزباني کنند. ذوب‌آهن اگر در بندر انزلي سه امتياز را از ملوان خسته، پرحاشيه و بي‌انگيزه بگيرد در آنصورت در ليگ برتر ماندني مي‌شود اما اگر ذوب‌آهن مقابل ملوان بازنده شود يا بازي را مساوي کند در آنصورت بايد منتظر شود و ببيند آلومينيوم هرمزگان برابر سپاهان چه نتيجه‌اي مي‌گيرد. در واقع سپاهان اگر در اصفهان تيم مظلومي را شکست بدهد هم نايب قهرماني خود را در ليگ برتر مسجل مي‌کند و هم به همشهري‌اش براي بقا کمک کرده است.

سپاهان - آلومينيوم هرمزگان؛ زردپوشان به دنبال نايب قهرماني و کمک به همشهري

آلومينيوم هفته گذشته در خانه‌اش شکست خورد تا با سقوط به دسته اول يک قدم فاصله داشته باشد. شاگردان پرويز مظلومي بايد در اصفهان سه امتياز از سپاهان بگيرند و اميدوار باشند که ذوب‌آهن در بازي با ملوان شکست بخورد يا بازي به تساوي کشيده شود. البته سپاهان که هفته گذشته در جام حذفي قهرمان شد، نمي‌خواهد در ليگ برتر نايب قهرماني‌اش را از دست بدهد به همين دليل بازيکنان سپاهان در اين بازي هم بي‌انگيزه نيستند. آنها هم به دنبال نايب قهرماني هستند و هم مي‌خواهند ذوب‌آهن را در ليگ برتر نگه دارند. سپاهان اگر سه امتياز از تيم مظلومي بگيرد خيال اصفهان را راحت مي‌کند و ذوب‌آهن را در ليگ برتر حفظ مي‌کند. حتي اگر اين تيم در انزلي نتواند پيروز شود.

استقلال - داماش گيلان؛ آشتي هواداران با قلعه‌نويي در جشن قهرماني

استقلال هفته گذشته قهرمان ليگ شد و اين هفته بايد ديدار تشريفاتي برگزار کند تا جام قهرماني خود را در حضور هوادارانش تحويل بگيرد. جشن قهرماني استقلال قطعا با حضور پرشمار هواداران برگزار خواهد شد.

استقلال هر سه قهرماني خود را با قلعه‌نويي به دست آورده است اما ديروز گفته شد که اين مربي محبوب از هواداران دلگير است ولي شايد هواداران روز جمعه با تشويق‌هاي بي‌امان خود دل امير را به دست بياورند.

اين ديدار از نظر شرايط جدول براي هيچکدام از دو تيم مهم نيست، داماش در ليگ برتر ماندني شده است و استقلال هم به قهرماني رسيده اما قطعا آبي‌پوشان دوست دارند با کسب بيستمين برد خود جام قهرماني را هم بالاي سر ببرند و قهرمان 70 امتيازي ليگ شوند و از هوادارانشان نمره 20 بگيرند. داماش هم براي نباختن بازي خواهد کرد.

تراکتورسازي - پرسپوليس

تراکتورسازي بدون مديرعامل و سرمربي اصلي خود از پرسپوليس ميزباني مي‌کند. اين تيم هفته گذشته بدون اوليويراي پرتغالي توانست آلومينيوم را شکست بدهد و اکنون شانس نايب قهرماني در ليگ برتر را دارد بنابراين بازيکنان تراکتورسازي بي‌انگيزه نيستند و سرپرست جديد هم براي اين باشگاه انتخاب شده است اما سرخپوشان تهراني بعد از شکست در فينال و از دست دادن جام قهرماني فقط به اجبار قانون راهي تبريز مي‌شوند آن هم در حالي که علي کريمي و مهدي مهدوي‌کيا دو کاپيتان اصلي و محبوب خود را به دليل خداحافظي زودهنگام در اختيار ندارند. هرچند براي پرسپوليس ناکام بزرگ اين فصل، ششمي يا هفتمي خيلي فرقي نمي‌کند بنابراين آنها براي حفظ رتبه ششمي‌ خود در ليگ برتر انگيزه زيادي ندارند و به اين ترتيب شايد باخت پرسپوليس در تبريز زمينه‌ساز نايب قهرماني سرخپوشان تبريزي در ليگ برتر شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:نبرد برای نايب قهرمانی, سهميه آسيايی و بقا, | 11:43 | نویسنده : محمد |
  • یک لالوند
  • کلبه یاس